A LUTTE című előadást kiemelkedő kritikai visszhang kíséri a 2016 szeptemberi bemutató óta,
alább a legizgalmasabb elemzésekből emelünk ki néhányat.

frnk_21

“Tanulmány a küzdelemről: a harc testi, lelki, filozófiai, mitológiai, esztétikai és metafizikai megközelítése.
És persze tiszta, brutális tánc színházi körülmények között.
A LUTTE talán az utóbbi tíz év legfontosabb darabja a Frenák-életműben.” (Magyar Narancs)

“A Frenák-életmű rajongói – s hogy ilyen tábor van, azt a Frenák Pál Társulat minden előadását akár 100 százalék felett is megtöltő házak igazolják, bárhol lépjen is fel az együttes – ebben az új kompozícióban mindent megkapnak, ami oly jellegzetessé és összetéveszthetetlenné teszi a koreográfus műveit. Gyönyörűen kimunkált testeket, energikus-akrobatikus mozgásokat, előadói virtuozitást, erőteljes hatáselemekkel bűvölő színpadi látványt, a mozgásokat és a rendezői gondolatokat mindenben támogató, vadul lüktető zenét – mindenfajta brutalitás szépséggé szelídítését.”
(Élet és Irodalom)

frnk_31

“Az az elképesztő energia befektetés, koncentráció, az a szemérmetlen kitárulkozás, amivel a táncosok, Esterházy Fanni, Várnagy Kristóf, Mauer Milán, Eoin Mac Donncha, Keresztes Patrik léteznek a színpadon, egyszerre riasztó és lenyűgöző. Frenák attól jelentős művész, hogy a leglidércesebb pillanatokban is képes megmutatni a szépséget. Teljesen a padlóra ránt minket, de valamelyest azért segít a feltápászkodásban.”
(Népszava)

Tovább Bóta Gábor írásához:
 http://nepszava.hu/cikk/1107094-az-elviselhetoseg-hataran